Myślisz: torebka, mówisz: Louis Vuitton. Choć modowy gigant od chwili powstania znacznie poszerzył asortyment produktów, sukces zawdzięcza właśnie torbom i torebkom, których historia sięga XIX wieku. Właśnie wtedy powstał wzór, który pozwala bez pudła rozpoznać produkty z logo LV: Monogram Canvas.
Dom mody imienia Louisa Vuitton powstał w roku 1854 jako marka specjalizująca się w torbach i walizkach podróżnych. Jej produkty miały być przede wszystkim trwałe i odporne na trudne warunki podróży na zaprzężonym w konie wozie czy statku, na którym wszędzie czyhać mogła wilgoć. Kluczem do sukcesu było stosowanie wysokiej jakości materiałów i ich odpowiedniego wyprawienia, dzięki czemu torby nie tylko świetnie spełniały swą funkcję, ale również zachowywały dobry wygląd przez lata użytkowania.
Dziś to właśnie estetyka produktów Louis Vuitton jest ich najbardziej charakterystycznym elementem. Charakterystyczny wzór składający się z kwiatów i markowych inicjałów jest jej wyróżnikiem, a także jednym z najchętniej kopiowanych motywów świata. Wzór o nazwie Monogram Canvas stworzył syn Louisa, George Vuitton, z prozaicznego powodu – by utrudnić zadanie fałszerzom zdobywających zawrotną popularność toreb. Wybór akurat takiego wzoru wiązał się z panującą w tamtym czasie modą na motyw estetyczne rodem z Japonii. By jednak nie przesadzić z ekstrawagancją, klasyczny wzór jest utrzymany w stonowanych odcieniach brązu, również niezwykle charakterystycznego dla marki.
Z biegiem lat kultowy wzór LV doczekał się kilku wariacji. Do najsłynniejszych należą Monogram Multicolore przedstawiający intensywnie kolorowy wzór na białym tle oraz tłoczony Monogram Vernis z lakierowanym wykończeniem.